janique.reismee.nl

Oneindige zwembaden en Jesús

Na onze geweldige ervaring op vulkanisch eiland Isla de Ometepe, zijn Tamara en ik vertrokken naar San Juan del Sur. Deze mooie baai in de vorm van een halve maan, omzoomd door gouden zandstranden en prachtige kliffen en gevuld met stilliggende bootjes is één van de populairste vakantiebestemmingen in Nicaragua. Wij begrijpen wel waarom!

Onze dagen in San Juan del Sur waren gevuld met ontspannen, zonnen, zwemmen en lekker eten. Na een prima dagje op het strand en een leuke avond bij de Black Whale, een bar waar live muziek werd gespeeld, waren we van plan om zaterdag de hele dag aan het zwembad te gaan liggen. Het zwembad waar we heen wilden was helaas onder constructie, dus dat plan ging niet door. We ontmoetten Selina en Marie, twee Engelse vrouwen die in San Diego wonen en we besloten om samen met hun de taxi naar Playa Maderas te nemen. Ongeveer een half uurtje hobbelde we met de 4WD over een zandweggetje, voordat we aankwamen bij een mooi afgelegen surfparadijs. Toen wij daar in het zonnetje met een biertje in ons hand surfers zaten te kijken, dook de volgende vraag op in mijn hoofd: Kan het nog beter dan dit?

's Avonds zijn we samen met Selina en Marie uit eten geweest bij een leuk strandtentje. Alle leuke barretjes zitten op de boulevard, dus na het eten konden we meteen het nachtleven inspringen. Zondag hebben we weer iets ondernomen met zijn viertjes. Gelegen op een heuvel met uitzicht op de halve maanvormige baai van San Juan del Sur is een torenhoog standbeeld van Jezus Christus. Het is op het standbeeld in Rio de Janeiro na het grootste standbeeld van Jesús in de hele wereld en daar zijn wij heen geweest! We hadden een prachtig uitzicht over de baai en hebben wat mooie fotootjes kunnen maken. Toen we terugliepen richting het centrum hebben we heel wat mooie huisjes inclusief zwembad gezien en Tamara en ik kwamen tot de conclusie dat we wel in San Juan del Sur zouden kunnen wonen. Ik werd die middag dan ook behoorlijk aan het denken gezet. We hebben samen met Selina, Marie, Agnes, Joëlle en nog heel veel meer leuke mensen een Pool Crawl gedaan. We gingen naar vier verschillende zwembaden om daar te chillen en drankjes te drinken. Tijdens deze Pool Crawl vroeg één van de jongens die in ons partyhostel werkt of Tamara en ik daar ook zouden willen komen werken. Ik denk niet dat we er iets mee zouden verdienen, maar we zouden sowieso gratis accommodatie krijgen, veel kunnen surfen en in San Juan del Sur zijn! Het zou ook niet uitmaken als het maar voor een paar weekjes zou zijn.. maar dat zou wel betekenen dat ik geen tijd meer zou hebben om de Pacifische kust in Costa Rica te zien. Ik heb daarom besloten om het niet te doen, maar het aanbod klonk wel heel verleidelijk. Keuzes..

Nadat we zaterdag de hele dag surfers hadden bekeken, hadden we steeds meer zin gekregen om zelf ook weer wat golfjes te pakken! Ongeveer met tien anderen en onze surfboards sprongen we maandagochtend de pick up truck in richting Playa Maderas. Daar eenmaal aangekomen trok ik een shirt aan, smeerde ik een dikke, witte laag zonnebrand op mijn gezicht en ging ik het water in. Het surfen ging natuurlijk niet zo goed als ik had gewild, oefening baart kunst. 's Avonds hebben we de zonsondergang bekeken vanuit een infinity pool. Een infinity pool is een zwembad zonder rand, het water loopt gewoon over de rand heen als een waterval en vanuit het zwembad hadden we uitzicht op zee. Het zwembad lijkt dus oneindig. Echt super mooi, zeker bij zonsondergang! 's Avonds hebben we een geweldige koninginnennacht gehad. De Nederlanders waren natuurlijk duidelijk herkenbaar en zelfs al onze buitenlandse vrienden deden gezellig mee. Ik ben ook Cornelia weer tegen het lijf gelopen, een meisje dat ik aan het begin van mijn reis in Panama City heb ontmoet. Wat is de wereld toch klein!

Of toch niet, er is nog zoveel te zien, ik zou bijna mijn vliegticket wijzigen! Het is alweer twee mei, dat betekent dat ik over iets meer dan twee weken al naar huis ga en het is onmogelijk om in die twee weken alles te doen wat ik nog zou willen doen. Ik heb besloten nog iets verder Nicaragua in te gaan en mijn reis daarna af te sluiten in Costa Rica. De rest van Nicaragua bewaar ik voor mijn Panama-Mexico trip die ik zeker eens ga maken!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!